Forfatter
Tittel Historie på tvers: for påbygg
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter LK20 er en god nyhet for historiefaget. Med den nye læreplanen blir historiefaget relevant og meningsfullt for elevene på en helt annen måte enn før. Men dette krever også noe helt nytt av lærebøkene. I stedet for å være en fastsatt hellig tekst som elevene skal gjennom fra perm til perm, så bør en lærebok fungere som en meny. En meny som læreren kan justere på fra år til år, påvirket av det aktuelle nyhetsbildet og mulighetene som måtte dukke opp for tverrfaglige prosjekter i klassen, men også tilpasset hva elevene selv ønsker å fordype seg i. Det sistnevnte er kanskje spesielt relevant i en påbyggsklasse. Med denne boka finnes det mange muligheter for å oppdage sitt eget fag i en historisk sammenheng, uansett hvilket studieprogram eleven kommer fra. Elevene kan også få kapitlene lest opp, ved å scanne QR-kodene i hvert kapittel med mobilen. Uansett lesestyrke kan alle elever ha god nytte av å lytte til teksten, eksempelvis fordi det frigjør øynene til å studere de mange bildene og kartene og reflektere over innholdet.
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00002179nam 22003131 4500
*00127330
*008220809s2022 no ar 00nob 9
*015 $a150412054$bBokbasen AS
*019 $bl$dL
*020 $a978-82-692502-6-8$bheftet
*025 $a9788269250268
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a909$zh$223/nor
*090 $cLærebok 3AHA
*10010$aNordberg, Nils Håkon$d1968-$jNO$0(NO-TrBIB)90850724$8m
*24510$aHistorie på tvers$bfor påbygg$cNils Håkon Nordberg, Morten Eimot
*250 $aBokmål[utgave]
*260 $a[Drammen]$bArgus forlag$c[2022]
*300 $a626 sider$billustrasjoner$c30 cm
*520 $aLK20 er en god nyhet for historiefaget. Med den nye læreplanen blir historiefaget relevant og meningsfullt for elevene på en helt annen måte enn før. Men dette krever også noe helt nytt av lærebøkene. I stedet for å være en fastsatt hellig tekst som elevene skal gjennom fra perm til perm, så bør en lærebok fungere som en meny. En meny som læreren kan justere på fra år til år, påvirket av det aktuelle nyhetsbildet og mulighetene som måtte dukke opp for tverrfaglige prosjekter i klassen, men også tilpasset hva elevene selv ønsker å fordype seg i. Det sistnevnte er kanskje spesielt relevant i en påbyggsklasse. Med denne boka finnes det mange muligheter for å oppdage sitt eget fag i en historisk sammenheng, uansett hvilket studieprogram eleven kommer fra. Elevene kan også få kapitlene lest opp, ved å scanne QR-kodene i hvert kapittel med mobilen. Uansett lesestyrke kan alle elever ha god nytte av å lytte til teksten, eksempelvis fordi det frigjør øynene til å studere de mange bildene og kartene og reflektere over innholdet.
*573 $aTittel fra omslaget
*650 0$aYrkesfaglige utdanningsprogram$1YU$2Udir$9nob
*650 0$aHistorie Vg3 påbygging til generell studiekompetanse$1HIS1011$2Udir$9nob
*650 0$aHistorie vg3 påbygging til generell studiekompetanse$1HIS1011$2Udir$9nno
*650 0$aVG3$1VG3$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aVG3$1VG3$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aGrunnbøker$16$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aGrunnbøker$16$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aEimot, Morten$d1956-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)1455280941661$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening